Sommerafslutning 2019 på Fanø

Lørdag den 22. Juni 2019 var dagen, hvor Vejen Fotoklub havde sit sidste arrangement inden klubben gik på sommer ferie. Turen var som altid med stor deltagelse af klubbens medlemmer, som mødtes på Esbjerg havn for at tage turen til Fanø.

Kl. 09.50 fragtede Menja os til Nordby, hvor vi samledes for at drage til Sønderho. Men allerede i Nordby var der motiver der skulle med hjem. Gitte fik her skudt et par sæler, der lå og slikkede sol på sandbankerne ved ebbetid.

Vejen Fotoklub sommerafslutning2

Foto: Gitte L. Jensen

I Sønderho var der mulighed for at slentre gennem de idylliske gader, og skyde stemningsbilleder.

Vejen Fotoklub sommerafslutning3

Vejen Fotoklub sommerafslutning4

Foto: Per Kjær

Møllen i Sønder Ho blev indfanget på en anderledes og spændende måde af formanden. På havnen blev det lille fiskerhus foreviget af kassereren.

Vejen Fotoklub sommerafslutning5

Foto: Leif Christensen

Vejen Fotoklub sommerafslutning6

Foto: Gitte L. Jensen

Omkring middag havnede vi på Café Nannas Stue, som bød på alt lige fra Stjerneskud til Bakskuld.

Efter middagen blev medlemmerne sluppet løs i naturen omkring Sønderho, og her var der virkelig mulighed for at skyde naturbilleder.

Vejen Fotoklub sommerafslutning7

Foto: Kjeld Vellier

Vejen Fotoklub sommerafslutning9

Foto: Carsten Pedersen (øverst), Gitte L. Jensen (nederst)

I et perfekt vejr deltog vi på Rindby Strand i årets dragefestival. En festival som i denne weekend trak mere end 5000 personer fra lande som Amerika, New Zeeland og vores naboland Tyskland. Netop fra Hamborg i Tyskland kom de venner, der tilbage i 1985 startede traditionen med at flyve drage på Fanø. Siden er det så eskaleret, til det vi kender i dag. Vi lader billederne af de fantastiske drager tale for sig selv.

Vejen Fotoklub sommerafslutning10

Foto: Sanne Roed Hyldtoft

Vejen Fotoklub sommerafslutning11

Foto: Carsten Pedersen

Vejen Fotoklub sommerafslutning12

Vejen Fotoklub sommerafslutning13

Foto: Kjeld Vellier

Sådan en sommerafslutning kræver jo sin mand og turen bød da også på mange trætte fotografer.
Her et potpourri fra Sønderho, som i øvrig var turens første udflugts mål.

Vejen Fotoklub sommerafslutning14

Foto: Marius Ranch Kristensen (venstre), Per Kjær (midt), Carsten Pedersen (højre)

Vejen Fotoklub sommerafslutning15

Når vi indenfor foto snakker store glas, er det som regel noget med objektivets evne til at lukke meget lys ind på sensoren, men pigerne mente klart, at ”store glas” var noget helt andet.

Efter en god dag på stranden sammen med dragerne besøgte vi Fanø Bryghus, og afslutningsvis indtog vi aftensmaden på den Kongelige Privilegeret Fanø Krogård i Nordby.

Tak for det store fremmøde og fordi I medvirkede til at gøre sommerafslutningen festlig. Et sådant arrangement bøder på mulighed for at få mange alsidige fotos med hjem, hvilket da også fremgår af medlemmernes fremsendte fotos til denne artikel om turen.

God sommer til alle klubbens medlemmer, og vi ses på den anden side af sommerferien.

Skrevet af Carsten Pedersen