Fotodag og Sommerafslutning på Fanø

Vejen Fotoklub afsluttede første halvår 2023 med en spændende weekend-/fototur, hvor vi på Fanø holdt sommerafslutning.

Vi mødtes i klubben på Baungårdsvej, hvorefter vi fyldte bilerne og kørte til Fanø færgen på Esbjerg havn.

Vejret var godt ”fotovejr”, og der var strøm nok på den elektriske færge, så vi kunne nå over.

Fanø byder på spændende natur, “æ Kåver”, fuglekøjer, havnen i Nordby og Sønderho, samt den gamle mølle, så der var rigelig med motiver på øen at gå i gang med.

Første stop var møllen, hvor der blev skudt løs. Pludselig dukkede en knallertklub op, med mange flotte og forskellige eksemplarer, så der var også lidt nostalgi for drengene at kigge på.

Vi kørte herefter til Sønderho, hvor vi spredte os og gik en tur i byen og fik taget mange gode billeder.

Frokosten fik vi i “Cafe Nanas Stue” i Sønderho, et hyggeligt sted, med kakkel udstilling på væggene.

Herefter kørte vi til stranden ved Rindby, – vi var så heldige at få afslutningen af dragefestivalen med, skønt mange af deltagerne allerede var taget hjem.

I perioden 10. – 24. juni afholdes der Fanø International Dragefestival, med deltagelse af mere end 5000 drager fra hele verden.

Da vi havde fået drager nok i kassen tog vi til Nordby, hvor vi gik rundt og fotograferede, – indtil nogle af os blev kaffe/is tørstige.

Der var nogle gode steder i byen som tilbød sig, det var hyggeligt og vi fik en god gang fotosnak.

Bagefter kunne vi gå rundt og tage de billeder vi manglede inden vi skulle afslutte dagen med et aftensmåltid.

Aftensmaden fik vi på “Restaurant Ambassaden”, som havde lavet rigtig god mad til os, også nogle af de lokale retter.

Væggene var fint udsmykket med fotostater, som blev ivrigt diskuteret, – så de øvrige gæster var ikke i tvivl om hvad vores hobby var.

Herfra var der så kun tilbage at begive sig mod færgen, og i ventetiden nyde udsigten over mod Esbjerg.

Alt i alt en rigtig hyggelig og vellykket dag, som arrangørerne Marius, Bent, Jan, Knud og Carsten skal have stor ros for.