Modulsammenslutningen Gesten Modeltog

Modulsammenslutningen Gesten Modeltog åbnede endnu engang deres lokaler for Vejen Fotoklub, som i går fik mulighed for at skyde billeder tæt på af modeltog.

Modulsammenslutningens tog er i størrelsen H0 (1:87), og kører på såkaldt toskinner, der er bygget på modul plader i størrelsen 60 x 120 cm.

Kreativiteten kender ingen grænser når der bygges moduler.

Der bygges hver tirsdag aften på modulerne i Gesten. Det er således op til det enkelte medlem selv at finde ud af, hvordan modulerne skal udsmykkes med bygninger og landskaber.

Santa Fe Freight Train.

Der findes både en europæisk og en amerikansk afdeling. Her passerer Santa Fe Expressen en jernbane overskæring et sted i amerika.

Maersk Cargo Train havde også fundet vej til Gesten

I den europæiske afdeling var kendte gamle danske tog repræsenteret.

Model af DSB MY lokomotiv i fuld fart
DSB Lyntog udsat for Focus stacking.

Der er sans for detaljerne i Modulsammenslutningen.
Her lyttes nøje til lyden af toget når det standser – alt er forsøgt gengivet som i den virkelige verden.

“Hørte du det – toget stoppede”
Der ventes på toget.
I Vejen Fotoklub strækker vi os langt for at få det gode billede med hjem.

Vejen Fotoklub vil gerne takke Modulsammenslutningen i Gesten for en spændende og lærerig aften.

Ni glade fotografer som fotograferede tog tæt på.