Foredrag med billedkunstner

Billedkunst på computeren.

Har billedkunst og fotografering overhovedet noget med hinanden at gøre …?

Det fik fotograferne i Vejen Fotoklub i går aftes syn for, da de havde fint besøg og foredrag, med grafikeren og billedkunstneren Ole Elmstrøm fra Lunderskov.

Medlemmerne venter med stor spænding på Oles foredrag.

Ole er uddannet på Kunsthåndværkerskolen i Kolding, hvor han gik på linjen for tegning og grafik.

Her troede Ole, at han skulle lære hvad “et godt billede” bestod af, men måtte efterhånden erfare, at det ikke var billedekunstneren, men beskueren der afgjorde, om billedet var godt.

Ole har været beskæftiget som freelance tegner for de danske forlag og blade Gyldendal og Søndags BT, Demokraten Weekend og Alt for Damerne.
Ole har desuden været grafiker på bogforlaget, og har i 18 år været ansat i DONG Energy´s marketingafdeling, og fire år som grafiker på Kolding Musikskole.

Ole havde således den bedste forudsætning for at dele ud af sin viden, som fotograferne i Vejen Fotoklub med stor interesse sugede til sig.

Her viser Ole hvordan han med forskellige pensler “maler på sit lærred”.

Til sin digitale billedkunst bruger Ole Photoshop, hvor han med lag, skitser og pensler skaber sine værker.

Her et billede malet til Ebeltoft havn.

Oles værker er ved mange lejligheder brugt i forbindelse med markedsføring.

Klumpfisken fra Nordsøen

Oles værker ender ofte som plakater i private hjem, på udstillinger eller på sociale medier, med salg for øje.

Se flere af Oles kunstværker på: https://www.facebook.com/groups/300829400445320/user/100000139090047

Vejen Fotoklub takker Ole for et indholdsrigt og informativt foredrag om brug af Computer og Photoshop til at skabe billedkunst med.