Sydbank Fondens donation til Vejen Fotoklub

Klubbens fremmødte medlemmer og Sydbanks filialchef Lisbeth Kjær.

Vejen Fotoklub er efter mange år som forening i kommunen kommet i den situation, at deres IT udstyr ikke længere er tidssvarende.

Problemet består i, at den mere end ti år gamle computer ikke længere kan behandle de nye hurtige billedbehandlingsprogrammer.
Samtidig har flere eksterne dommere ved billedbedømmelse til konkurrencer kritiseret farver og kontrast på klubbens projektor.

Det går selvfølgelig ikke, at en fotoklubs billeder ikke fremstår knivskarpe. Så klubben ansøgte både Folkeoplysningsudvalget i Vejen Kommune, samt Sydbank Fonden om hjælp til nyt udstyr.

Sydbank Fonden, som er en almennyttig fond, hvis formål er at støtte kulturel folkeligt arbejde i mindre foreninger, behandlede hurtigt klubbens ansøgning og kunne til stor glæde for klubben imødekomme denne.

Onsdag den 20. april var Filialchef i Sydbank Vejen Lisbeth Kjær således gæst i Vejen Fotoklub for at overrække fondens donation til klubben.

Formanden og kasserern modtager donationen som har muliggjort indkøb af udstyret.