Ole Hynkemejer Nielsen

Jeg hedder Ole Hynkemejer Nielsen, og er nu 76 år gammel – så jeg har været med inden for foto i lang lang tid.
Jeg fik mit første boxcamera som 12 årig, og overtog derefter min fars foldekamera. Herefter fulgte forskellige spejlrefleks kameraer af typerne Konica og Minolta til 24×36 mm film.
Indenfor digitalkameraerne har jeg fotograferet med Canon og nu Nikon D700.

Ole-kopier.jpg

Jeg har i en lang årrække haft eget mørkekammer hvor jeg lavede billeder i sort/hvid. Jeg har været medlem af fotoklubberne AFA i Århus, Grindsted Fotoklub og nu Vejen Fotoklub, som jeg ved flere fotokonkurrencer har været dommer for.

Mit billedsyn har ændret sig meget gennem mit liv, og i dag fotograferer jeg meget de oplevelser, som vi har i vores familie. De vækker en masse sjove minder og sætter fantasien i gang hos dem der ser billederne.
Jeg håber, at andre får en god oplevelse ved at se mine billeder.